UX-suunnittelulla sitoutuneita käyttäjiä ja korkean tason digitaalisia kokemuksia.
Kokonaisvaltaista design-osaamista
UX-sunnittelijamme työskentelevät osana olemassa olevaa kehitystiimiänne tai ovat apuna uuden verkko- tai mobiilisovelluksen kehityksessä. Varmistamme UX-suunnittelun kautta, että sovellus täyttää käyttäjien tarpeet. Käyttäjäystävällisyyden kautta varmistamme käyttäjien sitoutumisen ja liiketoiminnallisten tavoitteidenne saavuttamisen.
Tukea ja ammattitaitoa UX- ja UI-suunnittelun jokaiseen vaiheeseen
Alkukartoitus
Aloitamme UX-suunnitteluprosessin aina keskustelemalla tarpeistanne ja tavoitteistanne. Määrittelemme, miten sovelluksen pitäisi toimia ja asetamme yhdessä tavoitteet sen kehittämiseksi. Voimme keskustella myös eri sidosryhmien kanssa, jotta tunnistamme sovelluksen roolin keskeisten liiketoiminnallisten tavoitteiden saavuttamisessa.
Käyttäjätutkimus
Käyttäjätutkimuksen avulla varmistamme, että sovelluksen perustukset ovat kunnossa. Tutkimus tarjoaa arvokasta tietoa sovelluksen loppukäyttäjien tarpeista, tavoitteista ja käyttäytymisestä. Sen kautta varmistamme, että sovellusta lähdetään kehittämään oikeaan suuntaan ja siten säästämme aikaa ja rahaa myöhemmissä kehitysvaiheissa.
Ideaalin palvelun suunnittelu
Sovelluksen suunnittelussa käytämme kerättyä tietoa parhaan mahdollisen käyttäjäkokemuksen aikaansaamiseksi. Tässä vaiheessa määrittelemme mm. palvelun käyttäjäpolkuja ja tärkeimpiä ominaisuuksia. Rautalankamallit eli yksinkertaistetut versiot käyttöliittymän näkymistä auttavat hahmottamaan suunnitellun käyttöliittymän ja sen toiminnallisuudet ennen toteutusta.
UI-suunnittelu
Käyttöliittymäsuunnittelun tavoitteena on luoda käyttäjäystävällinen ja houkutteleva käyttöliittymä palvelumuotoilun pohjalta. Suunnittelussa huomioimme muun muassa palvelun värimaailman, typografian, kuvakkeet ja muut visuaaliset elementit. Responsiivisuuden avulla varmistamme käyttöliittymän yhdenmukaisuuden ja helppokäyttöisyyden eri laitteilla. Käytämme suunnittelutyössä Figmaa, jonka monipuoliset toiminnallisuudet mahdollistavat myös interaktiivisten demojen rakentamisen.
Testaus ja iterointi
Testausvaiheessa käyttöliittymää ja käyttäjäkokemusta arvioidaan käytännön toiminnassa. Tämä voi sisältää esimerkiksi käyttäjätestejä, A/B-testausta ja käyttöliittymän saavutettavuuden testausta. Testauksen kautta varmistamme, että suunniteltu käyttöliittymä toimii odotetusti erilaisissa käyttäjäryhmissä ja käyttöympäristöissä. Palautteen avulla teemme tarvittavat muutokset ja parannukset ennen palvelun lopullista julkaisua.
Tukea ja ammattitaitoa UX- ja UI-suunnittelun jokaiseen vaiheeseen
Alkukartoitus
Aloitamme UX-suunnitteluprosessin aina keskustelemalla tarpeistanne ja tavoitteistanne. Määrittelemme, miten sovelluksen pitäisi toimia ja asetamme yhdessä tavoitteet sen kehittämiseksi. Voimme keskustella myös eri sidosryhmien kanssa, jotta tunnistamme sovelluksen roolin keskeisten liiketoiminnallisten tavoitteiden saavuttamisessa.
Käyttäjätutkimus
Käyttäjätutkimuksen avulla varmistamme, että sovelluksen perustukset ovat kunnossa. Tutkimus tarjoaa arvokasta tietoa sovelluksen loppukäyttäjien tarpeista, tavoitteista ja käyttäytymisestä. Sen kautta varmistamme, että sovellusta lähdetään kehittämään oikeaan suuntaan ja siten säästämme aikaa ja rahaa myöhemmissä kehitysvaiheissa.
Ideaalin palvelun suunnittelu
Sovelluksen suunnittelussa käytämme kerättyä tietoa parhaan mahdollisen käyttäjäkokemuksen aikaansaamiseksi. Tässä vaiheessa määrittelemme mm. palvelun käyttäjäpolkuja ja tärkeimpiä ominaisuuksia. Rautalankamallit eli yksinkertaistetut versiot käyttöliittymän näkymistä auttavat hahmottamaan suunnitellun käyttöliittymän ja sen toiminnallisuudet ennen toteutusta.
UI-suunnittelu
Käyttöliittymäsuunnittelun tavoitteena on luoda käyttäjäystävällinen ja houkutteleva käyttöliittymä palvelumuotoilun pohjalta. Suunnittelussa huomioimme muun muassa palvelun värimaailman, typografian, kuvakkeet ja muut visuaaliset elementit. Responsiivisuuden avulla varmistamme käyttöliittymän yhdenmukaisuuden ja helppokäyttöisyyden eri laitteilla. Käytämme suunnittelutyössä Figmaa, jonka monipuoliset toiminnallisuudet mahdollistavat myös interaktiivisten demojen rakentamisen.
Testaus ja iterointi
Testausvaiheessa käyttöliittymää ja käyttäjäkokemusta arvioidaan käytännön toiminnassa. Tämä voi sisältää esimerkiksi käyttäjätestejä, A/B-testausta ja käyttöliittymän saavutettavuuden testausta. Testauksen kautta varmistamme, että suunniteltu käyttöliittymä toimii odotetusti erilaisissa käyttäjäryhmissä ja käyttöympäristöissä. Palautteen avulla teemme tarvittavat muutokset ja parannukset ennen palvelun lopullista julkaisua.