Idention uudet nettisivut herättivät keskustelua  – "Tulee mieleen jokin yksityinen lääkäriasema"

Erika Bergström23.1.2020 · 3 min

Julkaisimme uudet nettisivumme joulukuun puolivälissä. Kerroimme hetki sitten blogissamme, miten visuaalinen ilme ja tekstit syntyivät. Jos et ole vielä tutustunut taustoihin, pääset lukemaan jutun tästä.

Näyttökuva 2020-1-10 kello 12.48.20 Poiminta nettisivuiltamme.

Hyviä fiiliksiä ulkoasusta ja teksteistä

Positiivisen palautteen määrä yllätti ja saimme LinkedInissä odottamattoman paljon kommentteja. Rohkea visuaalinen ilme sai hyvin positiivisen vastaanoton.

Tässä LinkedInissä tulleita kommentteja.

"Tykkään! Valoisa ja raikas, sekä kuvastaa teidän kulttuurianne hyvin."

"Hienot ja selkeät sivut. Hyvin tuli esille mitä te teette. Selkee värimaailma ja tuo turkoosi antaa kivasti pisteen I:n päälle"

"Jösses. Noin nopeisiin sivuihin törmää harvoin."

"Tulee kyllä pro vaikutelma. Ensivaikutelmaa boostaa tosi hyvin tuollaiset sivut! Itse käytän myös dark readeria chromessa ja myös se päällä yleisilme on erittäin hyvä."

Saimme myös hyviä kehitysehdotuksia ja olemme jo reagoineet niihin. Teemme jatkuvasti päivityksiä käyttäjäystävällisempään suuntaan.

"Hyvän näköset! Ainoa mitä ite jäin kaipaamaan oli etusivulle joku headervideo luomaan brändin mukaista tunnelmaa ja asiakastarinoissa olis kiva ihan videolla ja äänellä kuulla minkälaista teidän kanssa on toimia!"

"Hienon näköiset! Kaipaisin floating navia kun scrollaa alas - sepä ois käytettävyydeltään vimosen päälle kun navi seuraa yläreunassa"

"Tuolla kommenteissa se mainittiin jo, mutta jotain särmää sinne henkilökuviin itsekin kaipasin!"

IdentioHymyäcropped

Kuinka esitellä työntekijät?

Oikeaa vastausta ei varmasti ole olemassa. Tyyli riippuu tietysti myös siitä, minkälaista tunnelmaa ja persoonaa kuvien kautta halutaan välittää.

Päivitimme alla olevan kuvan vanhasta tyylistä nykyiseen tyyliin heti vuodenvaiheen jälkeen.

henkilökuvat

Uudet kuvat herättivät vilkasta keskustelua. Kommentoijat vertasivat niitä mm. poliitikkojen tylsiin pönötyskuviin ja jopa yksityiseen lääkäriasemaan. Kun kuvat irrottaa brändikonseptista, niistä voi saada monenlaisia mielikuvia.

Halusimme tuoda kuviin väriä ja enemmän persoonaa, sillä tiimimme on nuorekas ja sporttinen.

"Teidän brändinne huomioiden ehdottomasti B. A sanoo liikaa, että olette harmaita ja samanlaisia kuin muut ja keskenänne. Bssä jokainen pääsee olemaan jo kehonkieleltään omanlaisensa."

"Ensimmäinen reaktio oli B, mutta se johtuu lähinnä väreistä. Oikeastaan tiiviimmän naamakuvan avulla pääsee lähemmäs ihmistä. Miten olisi A värillisenä? Jos se tähän sopii, persoonaa voi tuoda esiin myös muutamalla lauseella tai sitaatilla kultakin henkilöltä."

"Saisko B vielä mustavalkoisena"

"A, en osaa kyllä selittää miksi, mutta B:stä tulee mieleen jokin yksityinen lääkäriasema."

"Ehdottomasti B! Se on pirtee ja nuorekas ja sitähän työ ootte? Eikö vaan?" "A värillisenä sanoisin minäkin. B:ssä minua häiritsee mielikuva, että pojat on nyt m*niaan myöten vajoamassa jonnekin tuntemattomaan"

"B, kuvat ovat raikkaampia, persoonallisempia ja kertovat tarinaa yrityksestä sekä ihmisistä sen takana. Työntekijöistä tulee katsojalle iloinen ja välitön fiilis. Ottaisin ennemmin yhteyttä yritykseen, jolla on sivuillaan kuvat B kuin kuvat A!"

Lähes kaikilla kommentoijilla oli erilainen näkemys siitä, miten yrityksen kannattaisi esitellä oma tiiminsä. Myös perustelut erosivat huomattavasti toisistaan.

Osa kommentoijista tunsi brändimme ennestään ja loput arvioivat kokonaisuutta vain näkemiensä kuvien perusteella. Keskustelu herätti yllättävän paljon tunteita ja alla oleva Samin LinkedIn-julkaisu keräsi yli sata kommenttia.

Edelleen jäimme pohtimaan...

... Mikä olisi paras tapa esitellä tiimi?


Kirjoittanut

Erika Bergström

Copywriter

+358 40 766 1338