Idention sivut ovat saaneet uuden, selkeämmän ulkoasun

Wille Heino27.3.2020 · 3 min

Idention sivut ovat saaneet uuden, selkeämmän ulkoasun

Julkistimme uuden brändi-ilmeemme joulukuussa 2019, minkä myötä myös sivumme päivittyivät uuden brändimme väreihin. Työtä sivujen päivittämisen eteen on kuitenkin jatkettu pitkin kulunutta vuotta 2020. Uusiksi ovat menneet mm. Tutustu osaamiseemme -alasivu, Podcast-osio, valokuvat ja sivujen etusivu. Kaikkien päivitysten keskeisenä ajatuksena on esitellä tarjoamamme palvelut ja sisältö mahdollisimman selkeässä muodossa – tyylikkyydestä tinkimättä.

Ajatus taustalla sitoo lopputuloksen yhteen

Nettisivuja päivittäessä kannattaa aina kysyä itseltään miksi sivuja ollaan päivittämässä. Onko nykyiset sivusi käytettävyydeltään hankalat tai onko informaatio mahdollisesti piilossa liian monen linkin takana? Mikä tahansa syy onkaan, nettisivuja ei kannata päivittää pelkästä päivittämisen ilosta. Idention sivujen nykyinen ulkoasu syntyikin juurin kyseisen prosessin seurauksena. Mutta millaisia kysymyksiä kysyimme itseltämme?

Vastaako sivumme tajoamaamme palvelua?

Tarjoamme asiakkaillemme ammattitaitoista it-konsultointia luvaten, että meidän kanssa homma toimii. Vaikka joulukuussa uudistetut sivut olivat selkeä askel oikeaan suuntaan, halusimme tarkentaa sivuiltamme välittyvää viestiä. Vastasimme yllä mainittuun kysymykseen uudistamalla Tutustu osaamiseemme -alasivun ja nostamalla informaation paremmin näkyville vähentämällä visuaalisia elementtejä sivujemme etusivulla.

blogi 1

Siirsimme myös Blogin ja Podcastin omille alasivuilleen ohjaten huomion paremmin tarjoamiimme palveluihin. Sisällöntuotanto on kuitenkin tärkeä osa identiteettiämme, minkä vuoksi uudistimme etusivulla näkyvän sisältöfeedin näyttämään aina uusimmat kirjoitukset ja äänitykset. Jatkossa pystymme käyttämään feediä myös tiedotteiden ja muun sisällön näyttämiseen ns. "ajankohtaisosiona".

blogi 2

Luomme paljon sisältöä. Miten voimme varmistaa tulevaisuudessa, että sen lisääntyessä pysyy se edelleen helposti saavutettavissa?

Tuotamme paljon sisältöä mm. podcastien ja blogien muodossa. Podcast-osiossa kuunneltavissa on nyt jo yli 150 podcast-jaksoa aina yrityksen alkuajoista asti. Teimme Podcast-osioon ison päivityksen, jonka myötä jaoimme kaikki jaksot alakategorioihin samalla päivittäen koko osion ulkoasun kompaktimpaan ja selkeämpään muotoon. Näin voimme varmistaa, että jatkossa kaikki jaksot pysyvät helposti löydettävissä.

Blogi nettisivu -

Siirsimme myös Mediumissa sijainneet blogikirjoitukset sivuillemme oman alasivun alle ohjaten käyttäjäliikenteen omille sivuillemme.

Miten saamme välitettyä vielä paremmin tiimimme tunnelman tuleville asiakkaille ja työnhakijoille?

Nettisivut toimivat nykyajan käyntikorttina ja ovimattona palvelulle. On tärkeää, että potentiaalinen asiakas kokee tulevansa huomioiduksi heti ensimmäisestä hetkestä lähtien.

Tämän kysymyksen parissa työskentelemme jatkuvasti brändimme kanssa. Nettisivujen päivittämisen osalta kysymykseen vastaaminen tarkoitti uusien valokuvien ottamista, korostevärin harkitumpaa käyttöä ja sanavalintojen uudelleen muotoilua asiakkaamme paremmin huomioiviksi. Nettisivut toimivat nykyajan käyntikorttina ja ovimattona palvelulle. On tärkeää, että potentiaalinen asiakas kokee tulevansa huomioiduksi heti ensimmäisestä hetkestä lähtien. Liian monimutkaiset ratkaisut jakavat käyttäjän huomion, jolloin tärkein viesti ei nouse esiin.

Identiteetti näkyviin rohkeilla ratkaisuilla

Aiemmassa blogikirjoituksessamme kerroimme, kuinka valitsemamme värit ovat perinteisen ”suunnitteluetiketin” vastaisia. Tuntemalla graafisen suunnittelun lainalaisuudet, voi perinteisiä sääntöjä lähteä harkitusti rikkomaan. Ulkoasun uusi rakenne on tehty samanlaisia, rohkeitakin ratkaisuja hyödyntäen. Halusimme tuoda brändimme kirkkaammin näkyviin kuitenkin samalla ylimääräisiä elementtejä karsien.

blogi 3

Suurena inspiraationa uudistetulle lookille toimivat vahvat mustavalkoiset valokuvat. Kuvia mukaillen sivu on jaettu ”laatikoihin”, joka antaa mahdollisuuden nostaa sisältöä paremmin esille, sekä sitoa teksti kuvan avulla kokonaisuudeksi. Erityisesti tämä on nähtävissä sivujemme Tutustu osaamiseen ja Meille töihin -osioissa.

Mitä seuraavaksi?

Sivujen kehitystyö on toistaiseksi saatu päätökseen. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että sivut jäävät patinoitumaan oman onnensa nojaan. Kun tarjoamamme palvelut kehittyvät ja yritys kasvaa, tulee sivujen pysyä kehityksen mukana. Siksi on hyvä välillä pysähtyä lukemaan ajatuksella läpi, mitä sivuilla oikein sanotaan. Eihän käyntikortissakaan voi olla vanhentunutta puhelinnumeroa.


Kirjoittanut

Wille Heino

Art Director

+358 45 858 1085