Copywriterin kesäkuun kuulumiset





Erika Bergström

23.6.2021 · 2 min

Hörpin aamukahviani unikkokupista ja ihmettelen, kuinka nopeasti tämän vuoden alkupuolisko onkaan hujahtanut. Elokuun alussa saan aloittaa jo kolmannen vuoteni Idention matkassa. Hyppy tuntemattomaan kannatti ja on opettanut minulle jo nyt enemmän kuin osasin haaveilla.

Arki on alkanut pikkuhiljaa normalisoitua yli vuoden kestäneiden poikkeusolojen jälkeen. Kotitoimiston ovet ovat edelleen avoinna päivittäin ja välillä työpiste seilaa alakerrasta yläkerran kautta terassille. Etätyösuositus poistui Varsinais-Suomesta perjantaina 18.6., mutta Identiolaiset voivat edelleen työskennellä vapaasti parhaiksi katsomissaan sijainneissa.

Päiviin on mahtunut myös useita piristysruiskeita. Parhaillaan käynnissä oleva Kilometrikisa on saanut Identiolaiset yhdessä pyörän selkään ja helpottunut koronatilanne on mahdollistanut yhteisiä keskustalounaita. Myös virkistäytymisilta Spring Break oli onnistunut ja saimme järjestettyä sen turvallisesti.

Pakko sanoa, että fiilis on tällä hetkellä aika toiveikas.

Ajankohtaista

Uudet valokuvat. Tiimin valokuvaukseen liittyy aina haastavia kysymyksiä. Mikä olisi paras tapa esitellä ihmiset? Miten tuoda esiin sitä, minkälaisia persoonia joukossamme on? Entä miten toteuttaa kuvat niin, että ne näyttävät Identiolta, eivätkä joltain muulta yritykseltä?

Lopulta valokuvaaja löytyi yllättävästä paikasta. Koronavuosi toi markkinoille uuden sosiaalisen median kanavan, Clubhousen. Halusimme kokeilla sovellusta ennakkoluulottomasti ja tutustuimme siellä uusiin ihmisiin. Clubhousen kautta löysimme valokuvaajan, jonka kanssa kemiat kohtasivat heti. Mielettömän hienot tiimi-sivultamme löytyvät valokuvat otti siis Lari Järnefelt.

Unique Beyond Work -mainoskampanja. Idention somekanavissa näkyi kesäkuun aikana Unique Beyond Work -nimellä kulkenut kampanja, jossa esittelimme työntekijöitämme omien vapaa-ajan harrastustensa parissa. Kampanjaan kuuluivat 30 sekunnin mittaiset Insatagram Reels -videoklipit, 15 sekunnin Instagram Swipe Up -mainosvideot, piirretyillä elementeillä koristellut stillikuvat sekä blogijulkaisu. Lisäksi teimme podcast-jakson, jossa kerroimme kampanjan toteuttamisesta. Jakso kannattaa kuunnella ja se löytyy esimerkiksi sivun alalaidan boksista ja eri podcast-alustoilta. Materiaalia oli somessa sekä orgaanisina että sponsoroituina sisältöinä. Kampanja kesti kaksi viikkoa neljässä eri sosiaalisen median kanavassa ja keräsi yhteensä lähes puoli miljoonaa katselukertaa.

Unique Beyond Work ylitti kaikki odotukset. Katselukertoja oli odottamattoman paljon ja tuloskohtaiset hinnat laskivat todella alas. Opimme kampanjan myötä myös lisää siitä, miten sosiaalisen median kampanja kannattaa toteuttaa ja minkälaisia asioita kannattaa ottaa huomioon.

Juhannus ja lomakausi. Kesäkuu on jo tarjonnut paljon aurinkoa ja lämpöä. Töiden ohella on ollut helppo nauttia kesästä, kun viikonloppuisin on voinut lähteä nauttimaan ystävien seurasta ja etätöitä voi tehdä vaikka mökillä. Juhannus kolkuttelee jo ovella ja alkanut kesälomakausi saattelee myös monet Identiolaiset nauttimaan ansaituista lomapäivistä.

Töissä tai lomalla – muista sinäkin rentoutua!